Digitaliseer & Versnel

Croon Elektrotechniek is opgericht in 1876. Vanuit diverse vestigingen richt Croon zich op de installatie en het onderhoud van elektrische installaties. Van oudsher werden klanten bediend door monteurs vanuit de lokale vestigingen onder regie van een projectmanager. Ingegeven door de roep om efficiency, customer experience en klanten die beschikken over regio-overstijgende behoeften heeft Croon haar dienstverlening drastisch onder handen genomen.

In plaats van planning binnen regio’s wordt dienstverlening nu gecoördineerd vanuit de centrale vestiging in Rotterdam. Customer Service medewerkers nemen storingsmeldingen aan en plannen deze direct in via Way2Connect. De order wordt aangemaakt in het ERP systeem ACTO. Zodra de monteur de digitale orderbon ontvangt is direct een koppeling beschikbaar met het dossier, inclusief de volledige geschiedenis op de betreffende locatie van collega’s. Zodra de monteur z’n order afmeldt, wordt de servicebon bewaard.

Croon is op deze manier in staat om:

  • Monteurs geïnformeerd op pad te sturen
  • Klanten te allen tijde te kunnen informeren over werk aan gebouwen
  • Bij de overdracht van een beheercontract een opleverdossiers te kunnen leveren
Related Projects

Start typing and press Enter to search